Velkommen til JFS-Fitness

Vi glæder os fantastisk meget til at kunne åbne fitness for Jer igen på en sikker måde.
Retningslinjer og procedurer har fyldt en del for bestyrelsen de sidste dage, og lad os bare være ærlige: ” Vi rammer ikke helt rigtigt første gang”, men vil i løbet af de næste uger få justeret eventuelle uhensigtsmæssigheder.

Alle abonnementer er blevet justeret så vi ikke tæller tiden med hvor fitness har været lukket.

Et godt råd inden du begynder at træne: Har du holdt pause i lang tid, er din krop naturligt ikke klar til at give den maks. gas på træningen.
Træner du i fitness? Sørg for at varme godt op inden du går i gang!
Træner du på hold? Den gode opvarmning står instruktørerne for og undervisningen tilrettelægges, således at der vises hensyn. Men vigtigst af alt – lyt til din krop og pas på, at du ikke lader dig rive med af stemningen.

Generelt for fitness & holdtræning

Når vi åbner Fitness centeret på mandag den 15 Juni kl. 12.00, afhænger alt af jeres adfærd i forhold til at vi SKAL overholde retningslinjerne fra Sundhedsstyrelsen.

  • Respekter og efterlev de specifikke anvisninger fra foreningen og instruktørerne. Der vil være plakater i centeret
  • Ankomme omklædt og tidligst 5 minutter før start udenfor lokalet – og I skal forlade det straks efter træning.
  • Begrænse brug af omklædningsfaciliteter.
  • Holde 2 m afstand under fysisk aktivet – træn alene, ingen forsamles
  • Undgå fysisk kontakt med andre deltagere og deres udstyr, drikkedunk, taske mv.
  • Medbring selv  svedabsorberende træningsudstyr, fx. måtte, boksehandsker mv.
  • Husk god hygiejne før, under og efter træning – udstyr SKAL rengøres/afsprittes før og efter brug, tjek hygiejnestationer 2 meters afstand: Afstanden imellem medlemmer der træner skal være mindst 2 meter fra næsetip til næsetip. Ved træning på maskinerne skal der være en ledig maskine på hver side af den maskine du træner på

Markeringerne i gangarealer skal respekteres – retning og ensretning. Hvor passager er smalle så to ikke kan passere hinanden på samme tid, bedes I holde tilbage og vise hensyn, så I går en ad gangen

RETNINGSLINJER
Træning i fitness

  • Der må maksimum være 10 medlemmer i fitness af gangen og en instruktør. Det vil sige, at hvis du kommer derop og der er maksimum antal personer i lokalet må du prøve igen senere. Der vil forekomme stikprøve kontrol fra instruktørerne og bestyrelsen
  • Tjek antallet der må være i fitness – og gå ind hvis der er plads. Føler du, at der er for mange mennesker i fitness i forhold til din egen situation, beder vi dig selv træffe beslutningen og forlade fitness igen. Har du brugt et klip, kan du få dette returneret hvis det sker indenfor 5 minutter fra tjekind tidspunktet. Send en mail til fitnessjelling@gmail.com. Benyt kun de maskiner som ikke er påført skilt med ” Må ikke benyttes”. Efter benyttelse af en maskine aftørrer du selv håndtag & sæder. Andet udstyr, f.eks. aftørres også efter hvert brug
  • Du må gerne benytte gulvet til at ligge på – men kun, hvis du medbringer egen måtte. Vi har fjernet løsdele som ikke tåler hyppig aftørring. Vi opfordrer til at du strækker ud derhjemme.

Medbring selv til holdtræning:

  • Din egen måtte
  • Handsker
  • Til Yogahold kan du ikke låne udstyr, så medbring selv tæppe, pude, Yogaklods, yogarem eller tørklæde, hvis du har brug for det.

Retningslinjer for alle hold:

  • DU SKAL være tilmeldt holdet – således at vi kan holde styr på antal
  • Tjek antallet der må være i lokalet – og gå ind, når der er ledigt
  • Efter træning skal du aftørre maskiner / og eller småredskaber som du har benyttet og stille dem på plads
  • Du må kun ligge på gulvet, hvis du har medbragt din egen måtte

Vi henstiller til at alle drager omsorg for egen og andres sikkerhed og følger sundhedsmyndighedernes retningslinjer.

Det er en god idé at gå ind på din egen profil på https://jellingfs.halbooking.dk og opdatere dine kontaktoplysninger, da du ellers ikke får informations mails.

Med venlig hilsen,

JFS Fitness Bestyrelsen

Indlæs flere