Velkommen til gymnastik i JfS

Vi er en velfungerende forening med knap 30 forskellige hold til alle aldersgrupper og niveauer, 90 instruktører og mere end 600 aktive gymnaster. Vi gør meget ud af at dygtiggøre vores engagerede instruktører og brugte i 2017 fx 50.000 kr. på, at uddanne dem til at blive endnu bedre. Dygtige instruktører og hjælpeinstruktører udgør rygraden i vores forening!

Følg gerne vores Facebook-side, hvor vi skriver flere nyheder end her på hjemmesiden.

Og husk endelig at sætte kryds i kalenderen lørdag d. 30 marts 2019, hvor vi har lokalopvisning i Gormshallen.


Sæson 2018-2019

Alle vores hold har sæsonstart i uge 36 og du vil i starten af august kunne se, hvilke hold vi tilbyder den kommende sæson.

Du kan læse mere under fanen Hold og tilmelding.

 

 

Der tages forbehold for ændringer!
Hjemmesiden opdateres løbende.

Hold og tilmelding

Tilmelding til holdene starter d. 23. august kl. 19. Her gælder først til mølle-princippet, for de hold med begrænset antal pladser.

Du og/eller dit barn er velkommen til 3 gratis prøvegange, hvorefter tilmelding skal ske. Vi kan dog ikke garantere eller reservere en plads! For de hold med begrænset antal pladser gælder først til mølle-princippet.

Vi glæder os til at se dig – nye som gamle medlemmer.

Har du spørgsmål specifikt omkring et hold, skal du rette kontakt til instruktøren. Har du brug for hjælp til tilmelding kan den Conventusansvarlige kontaktes.

Der tages forbehold for ændringer!

Tilmelding starter om:

Instruktørinfo

Instruktørinfo er dit opslagsværk, hvor du kan finde nyttige og grundlæggende informationer om gymnastikafdelingen og din rolle som instruktør – det er dit arbejdsredskab til sæsonen.

Synes du, at der mangler info om noget så kontakte den hjemmesideansvarlige.

Holdbeskrivelse

Udfyld din holdbeskrivelse via linket her inden d. 23. juni.

Facebook

På Facebook findes en intern gruppe for instruktører og hjælpeinstruktører. Er du på Facebook, så tilmeld dig gruppen, da der her løbende kommer vigtige informationer. Gruppen hedder: Jelling FS Gymnastik – for instruktører, hjælpeinstruktører og bestyrelse.

Kalender

2018

I starten af august – vi satser på d. 8. august kl. 19 – offentliggør vi alle de hold vi opretter den kommende sæson. Tilmelding til holdene starter d. 23. august kl. 19.

Husk du som instruktør får rabat på hold, hvis du er oprettet korrekt – læs mere her.

Der er for alle hold sæsonstart i uge 36 – medmindre andet er aftalt med bestyrelsen.

2019

  • 2. marts – børnedag på Flemming Efterskole
  • 3. marts – Børnedag på Elbæk Efterskole
  • 16. marts – Børnedag på Ågård Efterskole
  • 2. marts – DGI Huset Vejle
  • 3. marts – DGI Huset Vejle
  • 9. marts – DGI Huset Vejle
  • 10. marts – DGI Huset Vejle
  • 29. marts aften – klargøring til lokalopvisning i Gormshallen
  • 30. marts – lokalopvisning i Gormshallen (obligatorisk deltagelse for alle opvisningshold)
  • 31. marts – BGI Akademiet (kun for junior- og voksenhold)

Børneattest

For at beskytte dig selv mod en eventuel beskyldning om at være pædofil, og beskytte gymnaster mod pædofile, har gymnastikudvalget bestemt følgende:

JfS Gymnastik forbeholder sig ret til at indhente oplysninger om instruktører over 15 år med direkte tilknytning til børn og unge under 15 år. Siger man nej til dette, kan vi desværre ikke bruge denne person i JfS Gymnastik.

Rent juridisk og praktisk skal de pågældende instruktør give skriftligt samtykkeerklæring, før JfS Gymnastik må søge oplysninger på den pågældende. Det er kun en straffeattest omhandlende pædofili, og der vil på ingen måde stå andre ting nævnt. Vi vil indhente oplysningerne årligt ved sæsonopstart og ved nyansættelser uanset tidspunkt på året.

Stamdatablanket skal udfyldes og afleveres ved sæsonopstart.

Oplysningerne søges og indehaves forsvarligt af bestyrelsen. Bestyrelsen er underlagt tavshedspligt.

Conventus

Conventus er dit system til håndtering af medlemmer på dit hold. I guiden nedenfor finde du relevante information, som du i løbet af sæson kan få glæde og gavn af.

Ved start oprettes man af den Conventusansvarlige i systemet og vil pr. mail modtage login. Ved glemt login eller problemer kontaktes den Conventusansvarlige. Det er vigtigt at man selv som instruktør eller hjælpeinstruktør retter oplysninger ved evt. ny mail eller mobil nummer, da man ellers vil miste vigtige informationer. Det er gennem Conventus at, man som instruktør eller hjælpeinstruktør henter afkrydsningslister, holdlister osv.

Vigtigt!
Når du har med medlemmers personoplysninger at gøre, har du pligt til ikke at dele oplysningerne. Du må gerne udlevere dit holds holdliste med medlemmers kontaktoplysninger på, til dit hold. Du må ikke dele medlemmers oplysninger med nogen, som ikke går på dit hold eller har tilknytning hertil fx forældre på børnehold.

Guide

Har du brug for hjælp er du velkommen til at tage fat i den Conventus-ansvarlige.

Hvor får jeg hjælp?

Conventus: Michelle Tronier Kruse
Facebook: Michelle Tronier Kruse
Hjemmeside: Michelle Tronier Kruse
Håndredskaber: Jeanett Øllegaard Klos
Instruktørtøj: Anna Øllgaard Jensen
Isposer: Christina Sigtenbjerggaard
Kurser: Jeanett Øllegaard Klos
Musikanlæg: Steen Wacher
Nøgler og koder: Lise Mols på 60 74 04 12 eller lisewium@hotmail.com
Opvisningstøj: Anna Øllgaard Jensen
Redskaber: Steen Wacher
Udfordringer med forældre og/eller børn: Annie Gerstrøm
Økonomi: Maiken Bach Fevre

Kursus

Alle instruktører og hjælpeinstruktører opfordres til at tage på kursus. Der kan findes kurser på hos DGI’s og GymDanmarks hjemmesider. Finder du et interessant kursus, så giv den kursusansvarlige besked.

Den kursusansvarlige tilmelder dig kurset – det må du ikke selv gøre.

Kørebog

Kørselsgodtgørelse er ikke en del af omkostningsgodtgørelsen og du vil således altid få din kørsel godtgjort. Kørsel á 1 kr./km (træning, stævner, kurser og opvisninger) og kørsel m. trailer 2 kr./km, forudsat der udfyldes kørebog.

Hent kørebogsskemaet og udfyld løbende for dækning af kørselsomkostninger.

Kassereren skal have kørebogen ved sæsons afslutning.

Nøgler og koder

Som instruktør får du udleveret nøgle samt kode til det pågældende træningssted. Nøglen og koden er strengt personlig og må ikke udleveres til andre. Brugen af din kode vil blive overvåget og misbruges den, lukkes koden øjeblikkeligt.

Mister du din nøgle, skal du selv dække udgifterne til en ny.

Omkostningsgodtgørelse

Alle instruktører og hjælpetrænere skal ved sæsonafslutning udfylde blanketten for omkostningsgodtgørelse. Du skal gemme dokumentet ned på din computer, hvorefter du kan udfylde den elektronisk. Kassereren skal have blanketten ved sæsons afslutning og senest d. 12. april 2019. Overholdes denne dato ikke, kan der ikke udbetales omkostningsgodtgørelse.

Du finder blanketten her.

Der udbetales efter det skattemæssigt gældende loft. Det skattemæssigt gældende loft er grænsen for, hvornår omkostningsgodtgørelsen bliver skattepligtig. Loftet er det maksimale en instruktør får udbetalt, uanset hvad instruktøren står til at få udbetalt.

Udbetalingssatser

Instruktør: 2.000 kr. + evt. tillæg
Tillæg gives ved over 5 opvisninger og/eller ekstratræning: 1.000 kr.

Hjælpetræner (godtgøres efter anciennitet):

  • Hjælper sæson 1: 200 kr.
  • Hjælper sæson 2: 400 kr.
  • Hjælper sæson 3: 600 kr.
  • Hjælper sæson 4: 800 kr.
  • Rutineret voksen: 1.000 kr. – er du voksen og har været hjælpetræner samt har mere end 5 års erfaring, skal du sætte kryds ved erfaren voksen hjælpeinstruktør og ikke hjælpeinstruktør på omkostningsgodtgørelse blanketten.

Relaterede sider