Træning

Er du nystartet løber eller meget erfaren løber kan vi tilbyde dig individuelt tilpasset træning på et af vores 4 niveauinddelte hold. Vi mødes ved Gormshallen, Kathrinelund 1 kl. 18.00 tirsdag og torsdag. Træningen varer ca. 1 time startende med fælles opvarmning. Træningen bliver ledet af 8 lokale trænere, som har deltaget i løbeuddannelsen ved DGI Sydøstjylland.

Tirsdagstræning kl. 18.00 fra 2. oktober 2018

Tirsdagstræningen foregår fælles uanset niveau, der er fokus på styrketræning med korte løbepas. Træningen tilrettelægges så alle kan være med og samtidig udfordrer den enkelte. Hensigten med træningen er at forebygge løbeskader. Vi træner ca. en time. Om sommeren træner vi udendørs og om vinteren i det gamle cafeteria i Gormshallen, Kathrinelund 1.

Torsdagstræning kl. 18.00 hele året

Torsdagstræningen starter med fælles opvarmning, hvorefter man vælger hvilket hold man vil løbe på. Vi løber ca. en time på alle hold. Trænerne guider gerne i forhold at finde det hold som passer til løberen. Man er velkommen til at skifte mellem holdene fra gang til gang alt efter dagsformen. Vi løber på 4 forskellige hold.

Gå dig glad

Sammen med andre. Vi går i varieret tempo og får pulsen op. Vi krydrer turen med forskellige øvelser undervejs. Gang er en god motionsform for dig der ikke kan løbe, eller har problemer med skader. Vi går ca. 4-5 km på en træningsaften, afhængig af deltagerne.

Begynd og løb

Vil du gerne i gang med at løbe er holdet for dig. Vi veksler mellem løb og gang. Træningen varer fra 45- 60 min. Vi træner efter et 12 ugers program udviklet af DGI. På de 12 uger kan du lære at løbe i ca. 1/2 time og for manges tilfælde omkring 5 kilometer. Du får hjælp med at tilrettelægge din egen træning.

Fart og løb

På dette hold arbejder vi med fart og stabilitet i vores løb. Træningen krydres med løb i forskellige hastigheder og styrkeøvelser. I alt løber vi 5-6 km.

Tempo og løb

Træningen tilrettelægges med variation. Vi løber med temposkift, og krydrer turene med  interval- og bakketræning og forskellige fartlege. På holdet er målet at forbedre sig. I perioder er der særligt fokus på kondition og tempo. I andre perioder er der mere fokus på udholdenhed og styrke. På en træningsaften løber vi 6-8 km.

Turbo og løb

Vi løber i varieret tempo med vægt på forskellige former for interval. Intervallerne er typisk et mix af bakketræning samt turbointervaller. Vi løber ca. 7-10 km på en træningsaften.

Søndagstræning

Søndagstræningen er en kort eller lang løbetur. Vi løber fra det gamle Rådhus, Fårupvej 10. Følg med på JfS-Løbeklub på Facebook. Alle er velkomne.